Datum poslední aktualizace: 27.10.2024
Assassin je hra, ve které je zapovězeno sebemenší násilí.
Hra je rozdělena na hlavní podzimní a doplňkovou jarní část. Podzimní část probíhá v čase vymezeném na stránkách hry. Do jarní části postupují dvě nejúspěšnější Famiglie. Hodnocení úspěšnosti spočívá z větší části na hlavní (vraždicí) a menší na hospodářské části.
Jarní část proběhne na jaře následujícího roku. Termín bývá včas zveřejněn.
Termín a pokyny k registraci jsou zveřejněny na webových stránkách v období registrace dle harmonogramu vlevo. Prvních 180 uchazečů, kteří splní všechny uvedené podmínky, bude pozváno na osobní schůzku, ostatní se stanou náhradníky. Po absolvování osobní schůzky s Vedením Společnosti bude rozhodnuto o přijetí uchazeče mezi zaměstnance Společnosti. Osobním pohovorem neprojdou jen jednotky promile z uchazečů. Po skončení registrace probíhá nábor náhradníků - o detaily pište na herní mail.
Společnost Geologica Siciliana (dále v textu jen "Společnost") je stínovou organizací zastřešující veškerou činnost Assassinu Brno. Po letech působení se vyvinula v plně funkční mechanismus schopný ovládnout téměř všechny oblasti zločinu v Brně i okolí. Její vůle a zájmy jsou hráčům tlumočeny Vedením Společnosti Geologica Siciliana (dále jen "Vedení Společnosti").
Padrinové (jednotné číslo „Padrino“, označení pro ženu v této funkci je „Madrina“) jsou nejvyšším článkem hierarchie, a dohlíží na práci všech svých podřízených. Jsou jedinou a výlučnou autoritou a jejich slovu se nelze vzepřít. Jsou mozkem Společnosti a vydávají veškeré pokyny k činnosti Společnosti, sami si však špiní ruce jen velice zřídka a jen v případech nejvyšší potřeby. Všichni níže postavení zaměstnanci Společnosti jim projevují náležitou úctu. Nepřipadá v úvahu, aby se někdo jiný prezentoval jako člen Vedení. Takovéto jednání by bylo přísně trestáno. Identita těchto osob je obestřena rouškou tajemství, podobně jako jejich záměry a plány.
Zaměstnancem Společnosti (dále jen "Hráč") se může stát pouze ten, kdo splní všechny následující podmínky:
Hráči jsou rozděleni do Famiglií o maximálním počtu 12 Hráčů. Při registraci je možné zadat shodný tzv. Kód Famiglie, který zaručuje zařazení do stejné Famiglie. Do hry je možné se hlásit i jako jednotlivec či menší skupinka. O spojení Hráčů do stejnoměrných skupin se stará tajný, ale důmyslný mechanismus Vedení Společnosti. Hlavou každé Famiglie je Don. Ve chvíli, kdy budou zabiti všichni Hráči Famiglie včetně jejího Dona, končí její účast ve hře.
Jednu Famiglii může tvořit maximálně 9 Hráčů, kteří již v posledních pěti letech hru hráli.
Každá Famiglie si ze svého středu zvolí jednoho zástupce, který nese označení Don/Donna. Don je nejen respektovanou osobností v rámci Famiglie, ale i v rámci celé Společnosti. Donové se vzájemně drží v úctě a je nemyslitelné, aby byli napadeni některou z konkurenčních Famiglií. Sami si ovšem ruce také nešpiní. Funkce Dona je doživotní. Jeho nedotknutelnost zaniká pouze v případě vyvraždění celé jeho Famiglie, a to okamžikem zadání smrti posledního řadového člena jeho Famiglie do informačního systému. V této chvíli se Don může uchýlit k zoufalým činům a sám začít likvidovat konkurenci. Donové jsou v neposlední řadě odpovědni Vedení Společnosti za jednání každého člena své Famiglie, a to bez výjimky. Největším privilegiem Donů je dostávání určité vážnosti od Vedení Společnosti a možnost přímo oslovovat Padriny jménem celé Famiglie. Donové mají možnost a zároveň i povinnost (až na vzácné výjimky) účastnit se schůzek Donů, kde probíhají veškerá jednání uvnitř Společnosti. Správný Don by měl mít dobré komunikativní a vyjednávací schopnosti - vždyť od způsobu jednání Dona na schůzkách se většinou odvíjí oblíbenost celé rodiny.
Vražda probíhá zásadně a vždy symbolicky!
Nástrojem, jimž se vražda provádí, je běžný zubní kartáček. Je zakázáno používat elektrické nebo nadrozměrné kartáčky a takové, kterými je možno oběť zranit.
Po platně provedené vraždě je na vyžádání (silně doporučeno) vrah povinen ukázat oběti svou herní legitimaci. Obětí nelze vynucovat pořízení fotozáznamu nebo opis legitimace. Neprokáže-li se vrah bezprostředně po činu, protože legitimaci nemá, je vražda neplatná. Následně oběť odevzdá vrahovi svou herní legitimaci a je nadále považována za mrtvou. Pokud nemá u sebe legitimaci oběť, nahlásí vrahovi své jméno a příslušnost k Famiglii a snaží se co nejdříve svou legitimaci alespoň digitálně poslat. Pokud oběť nemůže rychle předat svůj kód vrahovi, kontaktuje vrah svého Dona, který provede další kroky k neprodlenému zadání skutku do systému - nejprve kontaktuje Dona oběti, pokud ten nezná kód Hráče, předá problém Vedení. Oběť je po celou dobu od vraždy považována za mrtvou, je nepřípustné dál vraždit.
Vrah není po činu chráněn imunitou, oběť je povinna ho následovat na jím zvolené blízké bezpečné místo k vyřízení formálních náležitostí činu. V případě bezprostřední následnosti několika vražd jsou formální náležitosti vyřešeny postupně v pořadí, v jakém nastaly.
Vrah má povinnost bez zbytečného odkladu zadat vraždu do informačního systému, a to přes formulář na stránkách hry.
Hráč by měl o okolnostech vraždy vhodným způsobem informovat Vedení. K tomuto účelu slouží textový formulář v systému. V případě jiného formátu jej lze poslat na herní mail anebo doručit prostřednictvím Dona na schůzku. Popis vraždy je možné zadat nebo zaslat nejpozději do 24 hodin, jinak může dojít ke ztrátě odměny za vraždu.
Vliv (jednotka bod vlivu dále i jako BV) je hlavní ukazatel úspěšnosti Famiglie.
Způsoby získání vlivu:
Způsoby ztráty vlivu:
Celkový počet BV Famiglie je tvořen součtem BV všech Hráčů.
Cítí-li se Hráč ohrožen, má možnost utéct. V bezvýchodných situacích (například se nemůže otočit tak, aby k někomu ze soků nebyl zády) si může do úst vložit na nezbytně krátkou chvíli vlastní kartáček a získat tak imunitu. Případy neoprávněného užití tohoto pravidla budou trestány!
Jakoukoliv spornou situaci se hráči pokusí nejprve vyřešit na místě. Žádný další popis nebo rekonstrukce nedokáže být tak věrohodná jako bezprostředně po vraždě.
Při technických nesrovnalostech, například ohledně pravidel, kontaktují svoje Dony nebo zkušenější Hráče vlastní Famiglie.
Pokud nejsou Hráči schopni dojít ke shodnému závěru, postoupí rozhodnutí sporu svým Donům. V tomto případě oběť odevzdá svoji herní legitimaci vrahovi a sama si důkladně prohlédne legitimaci vraha. Oběť i vrah poté kontaktují své Dony s popisem celé události. Povinnost zadat vraždu do systému se týká i této situace. Další řešení sporu je již v rukou dotyčných Donů. Pouze v krajním případě je možné o rozhodnutí sporu požádat Vedení nebo Soudce. Vzhledem k tomu, že oběť nemá po dobu sporu legitimaci, nesmí sama vraždit.
Schůzky Donů se konají každý úterní večer na blíže neurčeném místě. Přesný čas a místo budou oznámeny s předstihem Donům. Všem kromě Donů a Hráčů pozvaných Vedením Společnosti je v době schůzky zapovězeno vstupovat do budovy, kde se schůzka odehrává. Předmětem schůzky jsou události, které se udály v předcházejícím herním týdnu a plánované události na týden současný. Uzavírají se spojenectví mezi Famigliemi, jsou vypláceny odměny za práci a zadávají nové pracovní úkoly. Herní týden začíná v 0:00 v den konání schůzky Donů a trvá 7 dní.
Don se může v naprosto výjimečných případech nechat zastoupit jiným živým Hráčem ze své Famiglie. O této situaci je potřeba informovat Vedení minimálně 4 hodiny před začátkem schůzky. Zástupci je garantována nedotknutelnost, ale pouze uvnitř zařízení, ve kterém se schůzka odehrává.
Don (případně jeho zástupce) se na schůzku dostaví včas a v náležitém společenském oděvu.
Úkladná vražda je taková, která byla dopředu nahlášena na schůzce Donů. Každý týden může každý Don určit jednoho Hráče (tedy včetně Dona), kterého si myslí, že v aktuálním herním týdnu jeho rodina sprovodí ze světa. Uložení úkladné vraždy je zpoplatněno částkou 400 A$ a je vidět pro Hráče v aktualitách na stránkách hry. Pokud se Famiglii zadaří, obdrží za vraždu odměnu ve výši 2 BV. Hráč, na kterého byla úspěšně provedena úkladná vražda, již nemůže být oživen za peníze. Pokud nahlášený cíl přežije herní týden a pokud Don ze strategických důvodů neuložil Úkladnou vraždu na svého Hráče, získá druhá rodina Skill Tuhý kořínek.
Smrtí pro Hráče Assassin nekončí, dál se může podílet na veškerém dění kromě samotného činu vraždy. Může zjišťovat informace, sbírat kódy, účastnit se lovících akcí své Famiglie nebo přijít na mezihru. Může také být oživen. To lze při speciálních oživovacích akcích, za peníze nebo při jiných herních aktivitách.
První oživení ve Famiglii stojí 3000 A$ + každé další o 1000 A$ více + pokud byl Hráč přes smrtí příklandným, o 1000 A$ více. Každého Hráče lze za peníze oživit pouze jednou.
Společnost Geologica Siciliana používá pro hodnocení práce svých zaměstnanců Assassinské dolary (A$). Ty jsou jediným oficiálním herním platidlem.
Herní peníze mají podobu bankovek v nominálních hodnotách 100, 200, 500 a 1000. Jejich suma se započítává do majetku Famiglie. Peníze lze získat vraždami, skilly, na mezihře, výnosem ze čtvrtí, z rodinných podniků, jednorázovými prácičkami nebo od jiné Famiglie. Peníze jsou převoditelné mezi Famigliemi, o finančních transferech je ale třeba spravit Vedení zprávou.
Zisk peněz:
Využití peněz (mimo již zmíněných možností): nákup budov, vylepšení rodinného podniku, nákup informací, vyhlášení hlasování o embargu na městskou čtvrť.
Město Brno je rozděleno do sedmi čtvrtí. Čtvrtě lze získat od druhého herního týdne získáním většiny rozmístěných kódů v dané čtvrti anebo splněním určených zakázek.
Každý den od středy do pondělí je v předem stanovený čas, který je oznámen na stránce úkolů vždy minimálně 12 hodin dopředu, zveřejněna instrukce k nalezení kódu. Kódů může být zveřejněno i několik najednou a pro různé čtvrtě.
Denní kódy lze převádět mezi Famigliemi na základě vyjednávání na schůzce Donů. Zde se rozhoduje o definitivním vlastnictví čtvrtě Famiglií.
Existuje několik typů kódů:
Pro sběr kódů je zakázáno používat jakýkoliv dopravní prostředek s výjimkou MHD. Pokud se Hráč náhodně nachází vozidlem (mimo MHD) v oblasti v čase zveřejnění kódu, nesmí se účastnit sběru ani dalších naháněcích akcí na Hráčích, kteří přišli na daný kód.
V případě, že kód není na místě a jste přesvědčeni, že jej nikdo před vámi nestrhl, pořiďte fotografii s místem a popisem, a tu odešlete na herní mail.
Rodinným podnikem může být bar, hospoda, restaurace či herna, případně jiné zařízení po schválení Vedením Společnosti. V rodinném podniku jsou členové této Famiglie nedotknutelní. Rodinný podnik přináší nemalý obnos A$ týdně a informace na ostatní hráče. (adresa bydliště nebo adresa civilního zaměstnání/školy cizího živého hráče, o kterém danou informaci ještě nemáte).
Rodinný podnik lze vylepšit na schůzi Donů za peníze, a to maximálně o dvě úrovně na jedné schůzi. Efekt nové úrovně je ale získán až se schůzí příští.
Všichni zaměstnanci Společnosti se řídí přísným etickým kodexem. Jeho porušení může mít za následek nejrůznější typy sankcí, které se odvíjí od závažnosti prohřešku.
Kodex je tvořen těmito pravidly:
Porušení etického kodexu trestá mimo svědomí Hráče i na individuálním základě Vedení Společnosti.